Sık Sorulan Sorular

Ne kadar sıklıkla pilates yapmalıyım?

  • Pilates egzersizleri düşük darbeli bir egzersiz türü olduğu için doğru yapıldığı taktirdehergün yapılabilir.
  • Haftanın 3 günü stüdyoda aletli pilates egzersizi diğer günler mat pilates yapabilirsiniz.
  • Zaman ve bütçenize göre mat ve aletli pilates egzersizlerini değişik sayı ve günlerde planlayabilirsiniz.

Pilates ve hamilelik

  • Pilatese hamile kalmadan önce başlamak idealdir.
  • Birçok karın antremanında amaç yüzeysel kasları çalıştırmaktır.
  • Pilatesise karın kaslarını içten dışa doğru kuvvetlendirir.
  • Pelvik taban ve derin karın kaslarımızı yukarı çeker ve içeri doğru güçlendirir.
  • Pilates kaslarımızı hamilelik öncesi ve hamilelik boyunca güçlendirerek kolay bir doğuma ve doğum sonrasında iyileşmenin hızlanmasına yardımcı olur.

Hamilelik süresince pilates yapabilir miyim?

  • Doktorunuzun onay vermesi ile birlikte pilatesi konusunda uzman sertifikalı eğitmen eşliğinde hamileliğinizsüresince yapabilirsiniz.
  • Hamilelikten önce pilates prensiplerini vücudunuza oturtarak hamilelikte daha güvenli ve etkili olarak pilates yapılacağı için hamilelik öncesinde pilatesi hayatınıza sokmanız tavsiye edilir.
  • Hamilelik süresince pelvik taban ve derin karın kaslarınız kuvvetlenerek yukarı ve içeri doğru çekilir.
  • Pilates sizi daha rahat bir doğum sürecine hazırlar.
  • Ayrıca iyi haber pilates doğum sonrası karın  bölgenizin sıkılaşması için çok etkilidir.
  • Bu nedenle hiçbir şekilde pilatese  başlamak için geç kalmış sayılınmaz.
  • Genelde hamilelik süresince pilates derslerini özel durum nedeni ile özel ders olarak planlanması gerekmektedir.  Grup dersleri pek tavsiye edilmez.
  • Hamileliğiniz süresince birebir uzman bir eğitmenin gözetimi  ve dikkati altında olarak yapılmalıdır.
  • Her geçen gün vücudunuzu farklı hissedeceğiniz için eğitmeniniz ile oluşan bu değişiklikleri konuşarak dersi ona göre modifiyeetmesini  sağlarsınız.
  • Bu neden le eğitmen ile birebir ve sürekli iletişim çok önemlidir.

Doğum sonrası pilatesin faydaları nelerdir?

  • Pilates normal ve sezeryan doğumları sonrası mükemmel bir egzersizdir.
  • Pilates doğum sonrası pelvik taban güçsüzlüğünün giderilmesine,
  • Pelvik tabanın toparlanmasına,
  • Hamilelik süresince bebeği ve sonrasında ayrıca eşyalarını taşıma nedeni ile oluşan duruş bozukluklarının düzeltilmesine,
  • Uyku düzeninin oluşması ve doğum sonrası depresyonun azalmasına,
  • Emzirmeye bağlı sırt ağrılarının giderilmesine,
  • Algı ve konsantrasyonun artmasına yardımcı olur. 
  • Ayrıca pilates nefes tekniği ile oksijen ve kan akışını arttırarak doğum sonrası oluşan komplikasyonlarındaha hızlı iyileşmesini sağlar