Balance Line Anasayfa

PLANK YAPTIĞINIZDA BEDENİNİZDE GERÇEKLEŞECEK 7 HARİKA ŞEY


12 Mayıs 2017

Plank yaptığınızda bedeninizde gerçekleşecek 7 harika şey

Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlere ilgi gün geçtikçe artıyor. Bu egzersizler yaşam kalitenizi artıracak harika etkileri de beraberinde getiriyor.

Plank, her yerde rahatlıkla yapabileceğiniz bir egzersiz. Karın kası vücudumuzda bir kemiğe bağlı olmayan tek kas grubu. Bu nedenle sırtımızı ve omurgamızı destekleyen bu kas grubunu düzenli çalıştırıp güçlü tutmak çok önemli. Plank sayesinde tüm karın kaslarınız direncinize göre otuz saniye ve bir dakika arası değişen setlerden oluşan toplam 5-10 dakikalık bir egzersizle çalıştırmak mümkün. Düzenli plank yapmanın kazandırdıkları ise azımsanamayacak düzeyde.


1-Karın kaslarınızın performansını artırır

Plank, karın kası grubundaki tüm temel kasları ve bazı diğer önemli kas gruplarını çalıştırmaya yardımcı olur. Her kasın işlevi ayrı olduğundan, bütün bir kas grubunu çalıştırmak maksimum verimi almanızı sağlar. Bu kaslara yakından bakacak olursak:

2-Omurganızı ve sırtınızı incitme riskinizi düşürür
Plank yapmak, sırta fazla yüklenmeden karın kaslarını güçlendirmeye yardımcı olur. Araştırmalara göre, düzenli plank egzersizi, sırt ağrısını hafifletir ve tüm sırtınızı güçlendirerek destek kazandırır.

3-Metabolizmanızı hızlandırır
Plank, geleneksel karın kası egzersizlerinden daha fazla kalori harcatır. Bu egzersiz sayesinde çalıştırdığınız kas grupları, gün boyu enerji harcayarak hareketsiz kaldığınız zaman bile metabolizmayı hızlı tutmaya devam eder. Eğer tüm gün oturarak çalışıyorsanız, sabahları birer dakikalık setlerden oluşan toplam 5-10 dakikalık bir egzersiz yaparak, gün boyu daha hızlı çalışan bir metabolizmaya kavuşmanız bu sayede mümkün olabilir.

4-Duruşunuzu düzeltir
Güçlü karın kasları, sırtınızı daha iyi destekleyeceği için düzenli plank yapmak duruşunuzu düzeltir.

5-Dengenizi artırır
Eğer tek ayak üzerinde durduğunuz pozisyonlarda zorlanıyorsanız, plank tam size göre bir egzersiz demektir. Bu egzersizi düzenli yaparak geliştireceğiniz güçlü karın kasları, vücudun dengede durmasına büyük ölçüde yardımcı olur. Side plank ile desteklendiğinde, her spor dalındaki performansınızı artıracaktır.

6-Esneklik kazandırır 
Plank yapmak, köprücük kemiği, kürek kemiği ve omuz çevresindeki kaslar da dahil olmak üzere, bir çok sırt kaslarını esnetir. Ayrıca arka bacak kasları, ayak tabanı ve ayak parmakları da bu egzersiz sırasında esneyen bölgeler arasında yer alır. Bu bölgelerin esnemesi spor performansınızı artırmaya yardımcı olur.

7-Zihninizi rahatlatır
Vücudun stres ve gerginlik seviyesini etkileyen kasları rahatlattığı için, düzenli plank yapmak daha huzurlu bir insan olmanızı sağlayabilir. İş yerinde ya da evde otururken gün boyu sıkışan kaslar, vücudunuzda stres ve gerilim yaratır. Plank, sıkışan omuz ve bacak kaslarınızı esneterek rahatlatacak, bu da modunuzu olumlu yönde etkileyecektir.

Kendi direncinize göre otuz saniyelik ya da birer dakikalık setlerden oluşan, toplam 5-10 dakikalık bir antrenman yapmanız, size daha güçlü bir vücut kazandıracak. Bu pratik egzersizi günlük rutininize ekleyerek yaşam kalitenizi artırın. İhtiyacınız olan tek şey ise vücut ağırlığınız. 


Önceki Makale
EGZERSİZE BAŞLARKEN

Yorumlar

Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız yada üye olunuz.