Balance Line Anasayfa

EGZERSİZE BAŞLARKEN


1 Temmuz 2016

EGZERSİZE BAŞLARKEN…

Çoğumuz tamamen pasif değiliz. Evimizi temizleriz, arabamızı yıkarız, ev için alışverişe gideriz, bahçemiz varsa bahçe işleri ile ilgileniriz. Bütün bunlar fiziksel aktivite sayılır. İşiniz veya evinizdeki sorumluluklarınız dışında bir aktivite yapmak istediğinizde rutin fiziksel aktivitenizi daha düzenli bir egzersiz programı ile değiştirmeniz gereklidir. Bunun için belirli adımları takip edebilirsiniz:

  1. Sevdiğiniz bir aktivite seçin: Aksi takdirde bunu sürdüremezsiniz. Eğer yürüyüş sizin için yeterli değilse ya da mutlu değilseniz o zaman bisiklete binme, yüzme veya sağlık kulüplerine katılma gibi başka bir aktivite deneyebilirsiniz.
  2. Fiziksel aktiviteyi önceliğiniz haline getirin: Günde en az 30 dakikalık orta şiddette bir fiziksel aktiviteyi hedefiniz olarak belirleyin. Eğer zamanınız kısıtlı ise aktivitenizi gün içinde 10’ar dakikalık seanslara bölün.
  3. Zaman içinde küçük değişiklikler yapın: Aktivite seviyenizi dereceli olarak artırın. Başlangıçta kolay ve yavaş tutun, dayanıklılığınızı dereceli olarak günde en az 30 dakikaya ulaşıncaya kadar artırın. Kas ağrıları ve yaralanmalarını önlemeye yardımcı olmak için yavaş yavaş aktivite düzeyinizi artırın.

Belirli bir program dahilinde ve profesyonel yardım almadan egzersiz yapılacaksa bilinmesi gereken bazı kurallar vardır;

 

 

 


Sonraki Makale
PLANK YAPTIĞINIZDA BEDENİNİZDE GERÇEKLEŞECEK 7 HARİKA ŞEY
Önceki Makale
ANNELER İÇİN EGZERSİZLER

Yorumlar

Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız yada üye olunuz.